Visi Sekolah

Pendidikan Berkualiti dan Berteraskan Nilai untuk 

Memupuk Pembangunan Insan yang Holistik 

A Value-Based Quality Education to Foster Holistic Human Development  ……………………………………………………………………………………………………………………… 

PENDIDIKAN BERKUALITI  

  • Pemimpin pendidikan dan pendidik berprestasi tinggi. 
  • Infrastruktur yang lengkap dan selaras dengan keperluan pendidikan  semasa. 
  • Memanfaatkan ICT bagi meningkatkan kualiti pembelajaran dan  pengajaran. 
  • Penilaian dan pentaksiran sekolah bertaraf global. 
  • Perkongsian pintar bersama pihak berkepentingan secara kreatif dan  inovatif. 
  • Pelaksanaan pembelajaran dan pengajaran bertaraf pendidikan abad  ke-21.  

 BERTERASKAN NILAI  

  • Insan yang mempunyai sahsiah terpuji 
  • Menghormati orang lain  
  • Tekun dalam melaksanakan tanggungjawab 
  • Modal insan yang mempunyai pencapaian potensi tertinggi Mempunyai minda kelas pertama dan bertaraf dunia 
  • Mempunyai daya juang dan daya saing yang tinggi 
  • Menyumbang kepada kesejahteraan masyarakat dan negara  Menghayati hakikat kepelbagaian  
  • Menyedari kepentingan keadilan sosial  

 PEMBANGUNAN INSAN YANG HOLISTIK  

  • Kerohanian yang baik (Spirituality)  
  • Tahap moral yang tinggi (Morality)  
  • Emosi yang matang (Emotion)  
  • Kecemerlangan intelek dan jasmani (Intellect)  
  • Tahap kesedaran sosial yang tinggi (Social)  
  • Berupaya menghargai nilai estetika (Aesthetic)